Gebedskringen

Wij worden in de Bijbel vaak opgeroepen om voor elkaar te bidden. In de kerk noemen we dit ‘voorbede.’ We weten zelfs dat Jezus zelf voor ons bidt: Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt, zit aan de rechterhand van God en pleit voor ons. (Romeinen 8:34)

Alle christenen hebben van God deze roeping en dat voorrecht gekregen, te mogen bidden voor anderen. Alle gelovigen hebben ook de mogelijkheid om voorbede te mogen vragen aan anderen! Dit kunnen we doen door aan mensen die we goed kennen, vrienden en familie te vragen voor ons te bidden. Het kan ook door een gebedsonderwerp door te geven aan een kerkenraadslid, zodat dit aandacht kan krijgen in de kerkdienst. Dit gebeurt als mensen ziek zijn of andere zorgen hebben, een operatie moeten ondergaan, er een dierbare is overleden of als er blijde gebeurtenissen zijn waarvoor we ook in de gemeente God willen danken. Dit geeft steun aan degene voor wie gebeden wordt en geeft gemeenteleden de mogelijkheid mee te leven en gericht voor elkaar te bidden.

Er zijn twee gebedskringen. De ene kring komt één keer per twee weken bij elkaar op woensdagmorgen van 09.00 tot 11.00 uur. Er wordt gebeden voor gemeenteleden en alles wat er gebeurt in de gemeente. Hiervoor is Hilde Verhoeff contactpersoon, 06-39461510.
De andere kring komt periodiek bij elkaar en bestaat uit een aantal jonge vrouwen uit onze gemeente. Hiervoor is Evelien van Dijk contactpersoon, 06-40886128.

Bijbelgesprekskringen

Er zijn diverse bijbelgesprekskringen die op verschillende tijden bij elkaar komen. We streven er naar dat meer gemeenteleden gaan deelnemen aan een bijbelgesprekskring of een nieuwe kring opzetten.

Informatie over de diverse bijbelgesprekskringen kunt u krijgen bij onze predikant of scriba.